måndag, november 23, 2009

Internationellt julbak i hettan




Här måste vi anstränga oss lite extra för att få upp julstämning. Så i söndags arrangerade vi stora julbaket del 1. Fyra vuxna och fem barn lyckades skapa välsmakande svenska lussebullar, tyska dinkelkakor med sylt, amerikanska shackrutor samt improviserade internationella alternativa pepparkaks-look-alike med färgglad kristyr. Allt detta medan Svenska Räven-raskar-över-isen introduceras simultant. De annars spansk- fransk- och engelskspråkiga barnen kan nu också svenska ord som "grinolle" och "så-får-vi-lov".

2 kommentarer:

  1. Jag är imponerad!
    Hade det inte varit för barnen så skulle jag kunna tänka mig att avstå från ALLT som har med julen att göra - GÅÅÅR ju inte att uppbåda julfeeling i värmen. Och detta är ALLVARLIGT eftersom jag älskar julen hemma!

    SvaraRadera
  2. Jag håller med fullständigt. Julen blir som ett stort skämt. Vi ska sätta upp Luciatågsljusstaken i helgen och jag blir alldeles fnissig. Våra grannar har redan garnerat hus och trädgårdar med blinkande ljus, granar, plastkulor och plastgranskransar med röda rosetter och vi tycker det är superlustigt. Hemma är ju julen vacker, mysig, lite melankolisk och, och.... UNDERBAR! Så i år kanske det blir jul utan julstämning. Men det kanske inte är helt fel någon gång ibland. Tänk vilken jul vi får när vi kommit hem igen!

    SvaraRadera