måndag, mars 01, 2010

Första skoldagen!

Teo har börjat ettan och Telma trean. Idag. Det var två nervösa barn och en nervös mamma som gick till skolan i morse kvart över sju. Mamma var precis lika nervös klockan tre på eftermiddagen när barnen skulle hämtas, men ut genom porten kommer två strålande barn! Breda leenden och bubblande av små historier om vad som hänt under dagen.
- Mamma, när jag satt och åt lunch så FÖRSTOD jag vad de andra barnen pratade om, sa Telma.
- Vi fick rita en teckning av vad vi gjort i sommar och då ritade jag den där långa, långa stranden vi var på som var full med sköldpaddor, berätttade Teo. ( Full med sköldpaddor?)
- Vi fick sitta i ring och berätta vad vi heter, vad vi tycker om, vad vi inte tycker om och vad vill lära oss under året, berättade Telma. Jag sa att Jag heter Telma, att jag tycker om Panama, att jag inte vet vad jag inte tycker om och att jag vill ha många nya kompisar det här året.
Lyckan är gjord och skolstarten också. Nu är vi hemma.

4 kommentarer:

  1. Underbart att skolstarten gick så bra!
    Dagens höjdpunkt är att läsa din blogg.

    SvaraRadera
  2. Heja heja! Vilken fin bild av skolbarnen. Vi är också glada för den fina starten!
    Kramar från ett kallt El Hierro.

    SvaraRadera
  3. Qué alegría tan grande leer esta noticia. Por experiencia propia, cuando los chicos están felices e integrados en su nuevo hogar, las cosas son más fáciles para sus padres y familiares.
    Ánimo y saludos desde la fresquita y nevada Sverige.

    SvaraRadera