måndag, oktober 11, 2010

Krokodilinferno i grannskapet

De här bilderna är tagna för en kvart sedan, 200 meter från vårt hus. Närmare bestämt på vägen där jag och Andreas brukar ta vår joggingtur. Tre vilda, vilandes krokodiler. Två på motsatta stranden och en såg vi bara de uppstickande ögonen på. Krokisen längst bort på bilden ovan (ser ut som en trästock men icke!) smet ner i vattnet när vi kom närmare. Den stora tjocka på bilden ovan lyfte på huvudet ett par gånger, men verkade för mätt (herregud vad har han ätit?) för att orka flytta på sig. Han i vattnet var aktiv och låg och lurade på vår sida om stranden. Krokodilsäsong? Tja, det är ju regnperiod och krokodilerna gillar lera. Faktiskt så verkar det vara krokodilsäsong nio månader om året. Vi ska nog ta en ny väg på nästa joggingtur.





Och när vi ändå upplevde äventyret så kom det tre vilda gato solos förbi. Vad är då en gato solo? Inte ens google vet. Jag har inte ens lyckats få fram en engelsk översättning. Men jag vet att de är hyfsat vanliga här i Panama, de är besläktade med myrsloken och de är INTE farliga.

1 kommentar:

  1. Kära familjen Sandin,
    jag om någon vet hur roligt och spännande det är att bo i ett annat land under en längre tid. Nya intryck, dofter, smaker, människor, seder och bruk.

    Men jag känner mig YTTERST tveksam till att bo 200 meter från livsfarliga urtidsbestar som dessutom har spottat upp sig så pass så de anpassar sig till bankens öppettider.

    KOM HEM NU!!!

    Kram!

    SvaraRadera