måndag, juni 07, 2010

Hemma i sommar


Jodå, vi kommer hem i sommar. Men bara en månad. Sedan åker vi tillbaka hit ett tag till. Andreas har fått förlängt kontrakt och hela familjen är överens om att vi inte är färdiga i Panama. Om inget annat händer så stannar vi i alla fall till nästa sommar.

För oss som längtat hem lite då och då var det dock viktigt att få komma till Sverige och träffa familj och vänner. Vi har beslutat att vara i Sverige en månad i sommar och sedan åka hem och fira jul också. Barnen har ju "sommarlov" mitt i vintern och är lediga december, januari och februari. Och vi missar inte en vinter till. Vi måste få åka skidor.

Tro't eller ej, men däremot kommer vi missa(slippa?) prinsessbröllopet med råge. Vi landar i Stockholm en månad senare, på kvällen 17 juli. Vi är i Stockholm några dagar och drar sedan norrut den 21 eller 22 juli. Vi är i Fränsta i två och en halv vecka (man är så välkommen att hälsa på!) och åker söderut 6 augusti. Vi ska på bröllop den helgen. Hela veckan efter, dvs 9-17 augusti är vi i Stockholm. Då hoppas vi verkligen att vi får träffa så många det bara går!

Om bilden är tagen i Sverige? Oh, nej, den är från Cerro Punta i påskas.

2 kommentarer:

  1. Denna läsning är som ljuv musik i mina öron!!!! Oj oj oj vad jag och min familj längtar efter er. Vi ska fixa grilltallrikar i långa banor i sommar och till vintern ska det skidas i massor! Underbart!!! Måtte det gå fort tills ni kommer....... KRAM Karin

    SvaraRadera
  2. Vad synd! Då kommer vi att gå om varandra precis. Peppe och jag är i Italien då ni är hemma i Sverige. Hoppas att ni får en underbar Sverigesemester!

    SvaraRadera