tisdag, juli 06, 2010

Vass som en Macaw

Det tog mig ganska exakt 14 år och en månad att lämna in den sista tentan på Nationalekonomi a-kursen. I fredags tryckte jag på send-knappen. Nu är det klart. Förhoppningsvis.

Jag fick en hemtenta till slut och slapp behöva störa Ulla på konsulatet som i så fall skulle behöva stiga upp ett på natten för att klockan två sätta sig och titta på mig som i några timmar skulle skriva en tenta. Umeå Universitet kunde vara så flexibla så de gav mig en hemtenta istället, som jag kunde göra "i lugn och ro och lämna in när du tycker att du är färdig."

När uppgiften kom så visade det sig att jag hade tur igen. Jag skulle få analysera regeringens budget utifrån analyserna i litteraturen. Är det något jag gjort de senaste åren så är det att analysera stats- och kommunbudgetar. Nu skulle jag dessutom få göra det utifrån diagram, statistik och teorier. Mumma!

15 sidor blev det. Maximalt tillåtna sidantal. Nu håller jag bara tummarna för att att jag åtminstone något sånär fått till det han ville att jag skulle få till. Man vill ju inte vara en Messi.

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Det är väl bra att få på papper vad du redan kan!

    När kommer ni hem?

    /Lisa

    SvaraRadera
  2. Jo, och till råga på allt kommer det på pappret stå VG på kursen, fick jag veta igår. Och så får jag får väl erkänna att jag har lärt mig en hel del som jag inte kunde sen innan.

    Vi landar i Stockholm nästa lördag 17 juli. Nästa vecka kommer ta en evighet!

    SvaraRadera