tisdag, februari 22, 2011

Axelssons på besök

Tänk att få se tre vilda sengångare på två dagar. En som slöade på grannens förrådsdörr och två som låg och sov i olika träd. Och sedan få se en levande haj, sköldpaddor, klappa sjöstjärnor och en stingrocka! Kusinerna blev ju alldeles pillriga. Telma och Teo visar, förklarar och hjälper till att översätta.
Fem så glada, harmoniska och blonda barn var det länge sedan vi såg här i Panama. Just här, med en glass i handen och med havet framför oss så säger Alice med eftertryck: - Det här är den bästa semestern jag någonsin varit på.


Far och son på jakte efter tvättbjörnarna. Men det var för varmt så de hade gått och gömt sig i skuggan till Tures besvikelse. Men semestern har bar börjat. Det kommer att komma mycket, mycket mer...

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag och min sambo har fått jobberbjudande i Panama. Och nu står vi i valet och kvalet. Hur vågade ni flytta? Vadär ditt största tips till oss inför en eventuell flytt? Skulle du rekomendera de? Tack på förhand /Maria

    SvaraRadera
  2. Hej Maria!
    Mejla mig gärna på lottajaxelsson@hotmail.com så ska jag försöka svara på dina frågor. Visst rekomenderar jag att ni flyttar hit, men jag tror att jag kan tipsa om en del saker som skulle kunna underlätta en flytt. Hör av dig igen! Mvh / Lotta

    SvaraRadera
  3. Vad jag gillar dessa sengångare!! Nu sitter en till på min anslagstavla :-)
    /Helena

    SvaraRadera